تیم کریکت زنان پناهنده افغانستان در نخستین تور بینالمللی خود، در دو دیدار دوستانه بیستآوره برابر تیم زنان دانشگاه کمبریج و تیم زنان نیروهای مسلح بریتانیا به میدان رفت.
این مسابقات روز شنبه، ششم سرطان، در ورزشگاه تاریخی «فنرز» به میزبانی کریکتبورد انگلستان و ولز برگزار شد. اعضای این تیم که پیشتر با چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، دیدار کرده بودند، در جریان این تور میهمان کالج «موری ادواردز» دانشگاه کمبریج هستند.
سر لوری بریستو، رئیس کالج «هیوز هال» و سفیر پیشین بریتانیا در افغانستان، این رقابتها را ادای احترام به شجاعت و پایداری زنان کریکتباز افغانستان دانست و گفت این مسابقات پیام همبستگی با زنان و دختران افغانستان را به جهان منتقل میکند.
فیروزه امیری، از اعضای تیم، گفت هدف آنان تنها بازی کریکت نیست، بلکه میخواهند صدای دختران افغانستان باشند. اکیل لطیفی و شبنم احسان نیز تأکید کردند که این تیم نماینده زنان افغانستان است و برای به رسمیت شناخته شدن آن به تلاش خود ادامه خواهد داد.
بر اساس برنامه، تیم کریکت زنان پناهنده افغانستان در جریان حضورش در انگلستان پنج مسابقه برگزار خواهد کرد و همچنین بهعنوان مهمان در دیدار نهایی جام جهانی کریکت بیستآوره زنان در ورزشگاه «لردز» لندن حضور خواهد یافت. این تیم در نخستین دیدار خود نیز با اختلاف دو ویکت تیم ماریلبون را شکست داده بود.






