طالبان روند جمع‌آوری مجوزهای حمل سلاح را در بدخشان آغاز کردند

هم‌زمان با افزایش تنش‌های امنیتی در ولایت بدخشان، منابع محلی از آغاز روند جمع‌آوری کارت‌های مجوز حمل سلاح و ضبط سلاح‌های واگذارشده به برخی شرکت‌ها از سوی طالبان خبر می‌دهند.

منابع محلی می‌گویند والی و رئیس معدن طالبان برای اجرای روند جمع‌آوری کارت‌های مجوز حمل سلاح به ولسوالی شهر بزرگ ولایت بدخشان سفر کرده‌اند.

به گفته منابع، طالبان از روز پنج‌شنبه، ۴ سرطان، روند جمع‌آوری کارت‌های حمل سلاح را آغاز کرده و سلاح‌هایی را که پیش‌تر به برخی شرکت‌ها واگذار شده بود، ضبط و دارندگان آن‌ها را خلع سلاح می‌کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در بدخشان افزایش یافته و وضعیت امنیتی در بخش‌هایی از این ولایت نگران‌کننده توصیف شده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد گفت‌وگوهای کمیسیون ویژه طالبان با جمعه‌خان فاتح، فرمانده ناراضی این گروه، بدون نتیجه پایان یافته است.

همچنین منابع گفته‌اند که ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان، در ادامه این تحولات به بدخشان سفر کرده و صبح امروز با بیش از ۴۰ عراده موتر نظامی راهی ولسوالی جرم شده است.

بر اساس اظهارات منابع، طالبان هدف این سفر را بررسی وضعیت امنیتی مرزهای واخان، اشکاشم و شغنان اعلام کرده‌اند.

با این حال، منابع احتمال می‌دهند که این سفر برای ارزیابی آمادگی‌های نظامی در صورت بروز درگیری با نیروهای جمعه‌خان فاتح انجام شده باشد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

رویدادهای مهم افغانستان