طالبان محصلین پوهنتون شیخ زاید خوست را از آوردن تلفن هوشمند منع کردند

منابع در ولایت خوست می‌گویند طالبان به محصلین پوهنتون شیخ زاید هشدار داده‌اند که از آوردن و استفاده از تلفن هوشمند خودداری کنند و در صورت تخلف، با اخراج از پوهنتون روبه‌رو خواهند شد.

منابع از خوست می‌گویند که طالبان نسبت به آوردن و استفاده از تلفن هوشمند به محصلین پوهنتون شیخ زاید خوست هشدار داده و گفته‌اند که در صورت آوردن تلفن هوشمند، از پوهنتون اخراج می‌شوند.

منابع، روز چهارشنبه، ۳ سرطان، گفتند که امروز و دیروز طالبان این هشدار را به صورت جدی به محصلین داده‌اند.

به گفته منابع، جنگ‌جویان طالبان به محصلین پوهنتون شیخ زاید گفته‌اند که در صورت تخلف از این دستور، تلفن‌های آنان ضبط و کارت شناسایی‌شان گرفته می‌شود.

منابع افزودند که محصلین هر روز با نگرانی از صدور احکام جدید روبه‌رو هستند و باور دارند که سال‌های تحصیلی‌شان در فضای «باید و نباید» سپری شده است.

به گفته منابع، دستور ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند پیش از این نیز به استادان و محصلین پوهنتون شیخ زاید ابلاغ شده بود.

این در حالی است که پیش‌تر نیز محصلین پوهنتون شیخ زاید برای گذاشتن ریش، از سوی طالبان مجبور به سوگند خوردن شده بودند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

رویدادهای مهم افغانستان