بازگشت عصمت مجددی به کابل به دعوت طالبان

عصمت مجددی، مقام پیشین شورای امنیت ملی افغانستان و فرزند صبغت‌الله مجددی، رئیس‌جمهور پیشین، به دعوت طالبان به کابل بازگشت. مقام‌های طالبان در فرودگاه کابل از او استقبال کردند.

کمیسیون طالبان برای تماس با شخصیت‌های افغان روز پنجشنبه، چهارم سرطان، با انتشار خبرنامه‌ای از بازگشت عصمت مجددی به افغانستان خبر داد.

بر اساس این خبرنامه، مقام‌های طالبان در میدان هوایی کابل از آقای مجددی استقبال کردند و اعلام کردند که او از بازگشت به افغانستان ابراز خرسندی کرده است.

عصمت مجددی پس از به قدرت رسیدن طالبان در اسد سال ۱۴۰۰، به همراه خانواده خود افغانستان را ترک کرد و به ترکیه رفت.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان و اعلام عفو عمومی، کمیسیونی را برای برقراری ارتباط با مقام‌های پیشین تشکیل داد.

این کمیسیون اعلام کرده است که تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از مسئولان رده‌های مختلف حکومت پیشین، به دعوت این گروه به افغانستان بازگشته‌اند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

رویدادهای مهم افغانستان