نماینده رئیسجمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که مسکو و اداره طالبان خواهان آزادسازی داراییهای افغانستان هستند، اما به گفته او در آینده نزدیک پیشرفتی در این زمینه انتظار نمیرود.
ضمیر کابلوف، نماینده رئیسجمهور روسیه در امور افغانستان، گفت روسیه و اداره طالبان خواستار آزادسازی داراییهای افغانستان هستند. او با اشاره به اینکه این داراییها از سوی ایالات متحده و کشورهای اروپایی مسدود شدهاند، تأکید کرد که مسئولیت آزادسازی آن نیز بر عهده همان کشورها است.
کابلوف در گفتوگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» اظهار داشت که در حال حاضر هیچ گفتوگویی با امریکا و اروپا درباره این موضوع جریان ندارد. روسیه پیشتر نیز این موضوع را در نشستهای منطقهای مطرح کرده بود.
در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی افغانستان در «صندوق افغان» در سوئیس نگهداری میشود و سرنوشت ۳.۵ میلیارد دلار دیگر نیز به دلیل پروندههای حقوقی در امریکا همچنان نامشخص است.





