وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات اخیر آمریکا به اهدافی در ایران را محکوم کرد و آن را نقض یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن دانست.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای حملات آمریکا را «وحشیانه» خواند و اعلام کرد که مسئولیت پیامدهای این وضعیت بر عهده آمریکا و طرفهایی است که به هر نحوی در این اقدامات همدستی داشته باشند.
این وزارتخانه اعلام کرد که حملات آمریکا تأسیسات نظارت ساحلی در جنوب ایران را هدف قرار داده است و جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ، اهداف مرتبط با نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار داده، اما محل این حملات را مشخص نکرد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین به کشورهای منطقه هشدار داد اصل حسن همجواری را رعایت کنند و اجازه ندهند از خاک آنها برای حمله به ایران استفاده شود.
در همین حال، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای این فرماندهی در ساعات پایانی جمعه شب، ششم سرطان، در واکنش به حمله روز قبل به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز، حملاتی را علیه ایران انجام دادهاند.
سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که نیروی دریایی این نهاد در پاسخ به آنچه «تجاوز و عهدشکنی آمریکا» خوانده، نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.





