سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد میگوید میلیونها شهروند افغانستان در حاکمیت طالبان از حقوق اساسی خود محروم هستند و وعدههای منشور ملل متحد برای آنان هنوز تحقق نیافته است.
نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، گفته است که میلیونها شهروند افغانستان زیر سلطه طالبان از حقوقی محروم هستند که منشور ملل متحد برای حفاظت از آنها ایجاد شده است.
فایق در صفحه ایکس خود نوشت که ۸۰ سال پس از تصویب منشور ملل متحد با عنوان «ما مردم»، شهروندان افغانستان همچنان از حقوق اساسی خود محروم هستند و وعدههای این منشور برای آنان تحقق نیافته است.
او افزود که دختران از حق آموزش محروم شدهاند، زنان از زندگی عمومی حذف شدهاند و جوانان نیز امید و فرصت برای آینده خود را از دست دادهاند.
سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل همچنین گفت که مردم افغانستان زیر سلطه طالبان به سکوت واداشته شدهاند و حقوق اساسی آنان بهگونهای سیستماتیک نقض میشود.
فایق تأکید کرد که مردم افغانستان همچنان در انتظار تحقق وعدههای منشور ملل متحد در زمینه حقوق بشر، کرامت و عدالت هستند.
او همچنین افزود که اعتبار سازمان ملل متحد به دفاع از کسانی وابسته است که این منشور برای حمایت از آنان ایجاد شده و اکنون، به جای سخن، زمان اقدام فرا رسیده است.





