نقش انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساماندهی مهاجرین افغانستانی

نقش انتخابات ، علی قاسمی کاندیدای نمایندگی مجلس

چه کسانی بیشترین آگاهی و شناخت را از حوزه مهاجرین دارند؟

به گزارش اتحادنیوز، امروزه اتباع و مهاجرین بخشی از واقعیت جامعه ایران اسلامی محسوب می‌شود. حضور تعداد بالایی از مهاجرین در جمهوری اسلامی نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دقیق بوده و هرگونه عدم سوء مدیریت در این خصوص پیامد‌های زیادی را هم برای کشور و هم برای مهاجرین به همراه خواهد داشت.
مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین نهادهای تصمیم ساز و تصمیم‌گیر در حوزه قانون گذاری بوده که نقش بی‌بدیلی در اداره کشور دارد؛ از همین رو انتخاب نمایندگانی که عهده‌دار کرسی مجلس می‌شوند از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخودار است.
یکی از کارکردهای مهم نمایندگی مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری مفید و موثردر حوزه‌ی مهاجرین می‌باشد. مهاجرین دارای ظرفیت‌ها و چالش های متعددی هستند که اگر به درستی و وکارشناسانه به این قضیه پرداخته شود، می‌توان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان هم به نفع کشور استفاده کرد و هم مانع از ایجاد چالش‌ها و مشکلات شد.
هر چند مهاجرین به عنوان یک ظرفیت و فرصت به حساب می‌آیند اما پراکندگی قوانین و سلیقه‌ای عمل کردن برخی از نهاد‌ها سبب شده است تا در حوزه‌ی مهاجرین، برنامه‌ی جامعی شکل نگیرد؛ در نتیجه گاهی شاهد بوده‌ایم که برخی‌ ناملایمات و بی‌برنامه‌گی در این زمینه به وجود آید.
اینک با انتخابات مجلس ‌شورای اسلامی فرصتی به وجود آمده تا نمایندگانی انتخاب شوند که علاوه بر رسیدگی به امور ذاتی نمایندگی، به مسئله اتباع و مهاجرین خارجی به صورت ویژه بپردازند. این مهم، در پرتو شناخت و آگاهی از مساله مهاجرین و ضرورت‌های موجود می‌باشد که برخی از کاندیداهای این دوره از این شاخصه‌ها برخوردار می‌باشند.

علی قاسمی مدیرکل اسبق امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی،از جمله کسانی است که شناخت و تجربه‌ای از مسائل مهاجرین دارد.
قاسمی که از سوی وزارت کشور، نظر به شایستگی دوبار به عنوان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی  انتخاب شد، اکنون در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را کاندید کرده است که در نوشتار بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان