درماندگی آمریکا و اسراییل در مواجهه با جبهه مقاومت

درماندگی آمریکا و اسرائیل

آمریکا چند روز قبل حملاتی را در مناطق مختلفی از سوریه و عراق انجام داد که بر اثر آن تعدادی از نیروهای فاطمیون و همچنین حزب الله عراق به شهادت رسیدند.

پس از اشغال عراق، آمریکا گمان می کرد که برای همیشه بر منابع این کشور مسلط خواهد شد و از جغرافیای این کشور نیز به عنوان پایگاه و ابزار سلطه علیه کشورهای منطقه استفاده می کند، اما با گذشت زمان و آشکار شدن اهداف شوم ایالات متحده مردم عراق در برابر این خیانت و زیاده خواهی ایستادند و مبارزه علیه استکبار را آغاز کردند.

با شکست داعش و تجزیه طلبان در سوریه نیز عرصه برای نیروهای آمریکایی تنگ شده و همواره در معرض تهدید و آسیب نیروهای مقاومت گرفتند.

پیروزی یمنی‌ها در جنگ نابرابر سعودی- امریکای علیه یمن، فصل نوینی را در مبارزه با استکبار و اشغالگران ایجاد کرد که الهام دهنده بسیاری از حرکت های آزادی خواهان و مبارزان علیه استکبار شد.

اقتدار و صلابت حزب الله لبنان نیز بخشی از قدرت محور مقاومت است که در معادلات منطقه نقش بسزایی دارد.

امروزه آمریکایی‌ها به خوبی درک کرده اند که دیگر جایی در منطقه نداشته و منافع آنان در خطر آسیب نیروهای مقاومت قرار دارد.

آمریکایی ها گمان می‌کنند که نیروهای جبهه مقاومت از جمهوری اسلامی ایران دستور می‌گیرند اما روشن است که هر بخش از محور مقاومت به صورت آتش به اختیار عمل می کنند و بسته به شرایط و زمینه، اقداماتی را انجام می‌دهند.

اکنون که فشار جبهه مقاومت علیه آمریکا افزایش چشمگیری یافته و این کشور خطر قابل توجهی را احساس نموده، دست به اقدامات کور و دیوانه واری می‌زند که نتیجه‌ی مشخصی ندارد، اما غافل از این است که این گونه تحرکات، نه تنها جبهه‌ی مقاومت را از اراده‌ی جدی مبنی بر اخراج آمریکایی از منطقه باز نخواهد داشت بلکه عزم آنان را در این راه مستحکم‌تر و استوارتر می‌سازد.

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان