سازمان ملل:۶۶ هزار غیرنظامی در پی درگیری طالبان و پاکستان آواره شدند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که درگیری نظامی میان طالبان و پاکستان، بیش از ۶۶ هزار تن را در ولایت‌های مرزی آواره کرده است.

این سازمان روز پنج‌شنبه، ۱۴ حوت/اسفند، در گزارشی از تشدید درگیری‌های نظامی و تأثیر آن بر غیرنظامیان، به‌ویژه بازگشت‌کننده‌گان، ابراز نگرانی کرده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تایید کرده است که یکی از مراکز ترانزیتی بازگشت‌کننده‌گان در پی درگیری نظامی آسیب دیده است.

در این گزارش آمده است: “تنش‌های فزاینده همچنین خطر افزایش جابجایی، اخراج‌ها و بازگشت‌های خودجوش از کشورهای همسایه را افزایش می‌دهد که فشار بیش‌تری بر ولایت‌های مرزی و سیستم‌های بشردوستانه وارد می‌کند.”

این نهاد تصریح کرده است که بیش‌تر خانواده‌هایی که از زمین‌لرزه در کنر فرار کرده بودند، از تنش‌های اخیر آسیب دیده و دوباره آواره شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت از دو طرف درگیری خواسته است که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند و از زیرساخت‌های غیرنظامی حفاظت شود.

نهادهای مختلف سازمان ملل از تشدید تنش‌ها میان پاکستان و طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

رویدادهای مهم افغانستان