قطر و پاکستان با انتشار بیانیهای مشترک اعلام کردند که پس از پیشرفتهای حاصلشده در مذاکرات اخیر ایران و امریکا در سویس، سازوکاری برای ادامه گفتوگوهای فنی میان دو طرف ایجاد شده و تماسهای مستقیم برای جلوگیری از تنشهای احتمالی برقرار شده است.
قطر و پاکستان در بیانیهای مشترک از پیشرفتهای «دلگرمکننده» در مذاکرات روز گذشته ایران و امریکا در سویس خبر داده و اعلام کردند که سازوکاری برای ادامه گفتوگوهای فنی میان دو طرف ایجاد شده است.
وزارت خارجه پاکستان روز دوشنبه، ۲۲ جون، با نشر این بیانیه در صفحه ایکس خود اعلام کرد که یک خط ارتباطی میان طرفها ایجاد شده تا از بروز حوادث و سوءتفاهمها جلوگیری شود و عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز تضمین گردد.
براساس این بیانیه، گفتوگوهای فنی درباره تمامی موضوعات مورد بحث تا پایان هفته جاری در اقامتگاه بورگناشتوک ادامه خواهد یافت.
در این بیانیه همچنین آمده است که طرفها بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز آینده توافق کردهاند.
پیش از این، عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، نیز از «پیشرفت عمده» در مذاکرات ایران و امریکا در سویس خبر داده بود.





