معاون رئیسجمهور ایالات متحده از پیشرفت قابلتوجه در مذاکرات میان واشنگتن و تهران خبر داد و تأکید کرد که دولت آمریکا در پی برقراری صلح پایدار در منطقه است.
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور ایالات متحده، اعلام کرد که گفتوگوهای میان آمریکا و ایران به پیشرفتهای قابلتوجهی دست یافته است.
الجزیره روز دوشنبه، ۲۲ جون، گزارش داد که ونس در عین حال از اعلام تعهد درباره خروج اسرائیل از لبنان خودداری کرده است.
او گفت دولت دونالد ترامپ تلاش میکند «صلح دائمی» را در منطقهای برقرار کند که به گفته وی سالها با بیثباتی مواجه بوده است.
اظهارات ونس در حالی مطرح میشود که سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، پیشتر گفته بود با میانجیگری قطر و پاکستان، روند پایان دادن به جنگ لبنان پیشرفت خوبی داشته است.
همچنین شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، مذاکرات صلح میان ایالات متحده و ایران در سوئیس را «مثبت و سازنده» توصیف کرده و از پیشرفتهای امیدوارکننده در این روند خبر داده بود.





