محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در سفر به مسقط با هیثم بن طارق، سلطان عمان، دیدار و درباره تحولات منطقه و موضوع تنگه هرمز رایزنی کرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با هیثم بن طارق، سلطان عمان، درباره تحولات منطقه و تنگه هرمز دیدار و گفتوگو کرده است.
منابع روز سهشنبه ۲۳ جون گزارش داد که در این دیدار موضوع مدیریت تنگه هرمز مورد بررسی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، قالیباف پس از بازگشت از مذاکرات با هیأت آمریکایی در سوئیس، شب گذشته برای دیدار با مقامهای عمان به مسقط، پایتخت این کشور، سفر کرده است.
مقامهای ایرانی بارها تأکید کردهاند که تنگه هرمز به وضعیت پیش از جنگ اسرائیل و آمریکا با ایران بازنخواهد گشت. در مقابل، آمریکا و متحدانش بر بازگشایی بدون قید و شرط این آبراه راهبردی تأکید دارند.
با این حال، بازگشایی تنگه هرمز یکی از محورهای اصلی تفاهمنامه امضاشده میان ایران و ایالات متحده آمریکا عنوان شده است.





