رسانههای آلمانی گزارش دادهاند که دولت آلمان در پی مذاکرات محرمانه با نمایندگان طالبان، با اعزام و پذیرش شش دیپلومات دیگر این گروه در آلمان موافقت کرده است.
براساس گزارش رسانههای آلمانی، توافق برای پذیرش شش دیپلومات جدید طالبان پس از چند روز گفتوگوی محرمانه میان نمایندگان این گروه و مقامهای آلمانی در استانبول حاصل شده است.
وزارت داخله آلمان تأیید کرده که گفتوگوهایی در سطح فنی میان دو طرف انجام شده، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است. وزارت خارجه آلمان نیز برگزاری این نشست در استانبول را تأیید کرده است.
به گزارش اندیآر، طالبان پیشتر اعلام کرده بود که برای شناسایی شهروندان افغان و صدور اسناد سفر به دیپلوماتهای بیشتری در آلمان نیاز دارد. در حال حاضر تنها دو کارمند قنسولی طالبان در آلمان فعالیت میکنند و مدیریت عملی سفارت افغانستان در برلین و قنسولگری افغانستان در بن را بر عهده دارند.
همچنین گزارش شده است که یک پرواز اخراج مهاجران افغان که قرار بود در پایان ماه می انجام شود، به دلیل اختلاف بر سر اعزام دیپلوماتهای بیشتر طالبان به تعویق افتاده بود. در همین حال، سخنگوی وزارت داخله آلمان از افزایش پروازهای چارتر به کابل خبر داده و گفته است که امکان انجام سه پرواز اخراج در هر ماه فراهم خواهد شد.
روزنامه بیلد ام زونتاگ نیز پیشتر گزارش داده بود که دستکم ۱۰۰ شهروند افغان که حکم اخراج دارند، در زندانها یا مراکز بازداشت اخراج در آلمان نگهداری میشوند.





