برخی گزارشها حاکی است که یک تماس تلفنی مستقیم میان دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، و ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، درباره تحولات اخیر منطقه و وضعیت تنگه هرمز انجام شده است.
در این گفتوگو، موضوعاتی از جمله تنشهای میان آمریکا و ایران و شرایط امنیتی مسیرهای کشتیرانی در خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفته و دو طرف درباره راهکارهای مدیریت وضعیت جاری تبادل نظر کردهاند.
همچنین گفته میشود این تماس در چارچوب تلاشها برای کاهش تنش و بررسی امکان تسهیل عبور و مرور در تنگه هرمز صورت گرفته است.
در همین حال، پاکستان در ماههای اخیر تلاش کرده نقش فعالی در میانجیگری میان طرفهای درگیر ایفا کند و از طریق رایزنیهای دیپلماتیک و نظامی، زمینه دستیابی به تفاهم و کاهش تنش در منطقه را فراهم سازد.
Visited 1 times, 1 visit(s) today
Post Views: 5





