محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، در یک گفتوگوی تلفنی با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، بر اهمیت برقراری آتشبس در لبنان تأکید کرده و گفته است که این موضوع برای ایران به اندازه آتشبس در داخل کشور اهمیت دارد. او در این تماس تصریح کرده که ایران همواره در کنار مردم لبنان قرار دارد و آنها را همچون برادران خود میداند و هیچگاه از حمایت آنان دست نخواهد کشید.
قالیباف همچنین اعلام کرده که بهصورت مداوم وضعیت لبنان را دنبال میکند و تلاشها برای برقراری آتشبس در این کشور را از اولویتهای مهم خود میداند. به گفته او، در جریان مذاکرات انجامشده در اسلامآباد و پس از آن نیز، ایران بهطور جدی در تلاش بوده تا طرفهای درگیر را به پذیرش آتشبس دائمی در تمامی مناطق درگیری وادار کند.
در سوی دیگر، نبیه بری با اشاره به وضعیت انسانی در لبنان، اعلام کرده که اسرائیل بهطور گسترده در حال انجام حملات در این کشور است و این وضعیت منجر به آوارهشدن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شده است. او این شرایط را بسیار بحرانی توصیف کرده و نسبت به ادامه آن هشدار داده است.
رئیس مجلس لبنان همچنین تأکید کرده که نیروهای مقاومت در مسیر خود ثابتقدم باقی خواهند ماند و هرگونه ارتباط یا مذاکره رسمی با اسرائیل را مغایر با منافع مردم لبنان دانسته است. به گفته او، اولویت اصلی در شرایط کنونی، حفظ منافع ملی و ایستادگی در برابر فشارها است.





