افزایش بازگشت مهاجران غیر مجاز افغانستانی

افزایش بازگشت مهاجران غیر مجاز افغانستانی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت شناسایی و بازگشت اتباع افغانستانی غیرمجاز در خراسان رضوی به صورت مستمر در حال انجام است.

به گزارش اتحادنیوز، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر در تشریح اقدامات این اداره کل گفت: عملیات شناسایی و بازگشت اتباع و مهاجران افغانستانی غیرمجاز در استان خراسان رضوی با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی در قالب طرحهای مختلف به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل اتباع خراسان رضوی گفت با حضور این گروه از اتباع و مهاجران خارجی برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد و از طریق کارگزاران مربوطه با محوریت این اداره کل به کشور افغانستان بازگردانده می شوند.

حسین شرافتی راد افزود: به علت همسایگی خراسان رضوی با کشور افغانستان شناسایی و بازگشت مهاجران افغانستانی غیرمجاز به صورت جدی تری دنبال می شود.

وی تشکیل سازمان ملی مهاجرت را نقطه عطفی در خصوص موضوع اتباع خارجی دانست و ادامه داد: به طور کلی، ساماندهی آن دسته از افغانستانی‌هایی که موفق به حضور موقت در کشور و خراسان رضوی شده‌اند، یک اقدام ضروری است که در این خصوص اقدامات موثری در قالب طرحها و برنامه های سازمان ملی مهاجرت و در حوزه های مختلف انجام می شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی گفت: برخی از پایگاه های اینترنتی و رسانه ها در صدد هستند با ایجاد موج افغانستان ستیزی قرابت های فرهنگی و دینی که بین دو ملت وجود دارد را بر هم بزنند که بایستی در مقابل این قبیل توطئه های دشمن هوشیارانه عمل کرد.

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان