چرا ایران به تحرکات تروریستی، پاسخ فرامرزی داد؟

پاسخ ایران

جمهوری اسلامی ایران همواره از جانب گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد تهدید قرار گرفته و بسیاری از شهروندان، دانشمندان، علمای دینی و مقامات نظامی به وسیله همین گروه‌ها به شهادت رسیده اند. با دستگیری عبدالمالک ریگی، هر چند ضربه‌ی سنگینی بر پیکر گروهای خشونت طلب در شرق ایران وارد شد اما بعد از مدتی آنان به اقدامات ایذایی و ترورهای کور ادامه دادند.
با پیدایش داعش که محصول غرب برای ناامن سازی منطقه و ایجاد شکاف میان مسلمانان و همچنین تجزیه کشورهای اسلامی طراحی شده بود، موجی از کشتار و ایجاد رعب و وحشت، شکل گرفت که تا کنون آثار سوء و مخرب آن بر جوامع اسلامی و منطقه مشاهده می‌شود.
اقدامات داعش در طول دوسال گذشته منجر به شهادت بسیاری از شهروندان ملت ایران آن هم در زیارتگاه‌ها و مکان های مورد احترام مردم صورت گرفت که روح آنان را جریحه دار ساخت و مطالبه‌ی عمومی این بود که با این عناصر بد طینت برخورد قاطع انجام شود.
از سوی دیگر عوامل موساد هم به ترورهای هدفمند، چه در خاک ایران و چه در خارج از ایران ادامه می‌داد که نمونه برجسته آن به شهادت رساندن سردار موسوی در خاک سوریه بود. اسراییل که موجودیت خود را در خطر نابودی می‌بیند، به هر دری می‌زند تا از تقویت جبهه مقاومت جلوگیری کند اما هیچ‌گاه موفق به سد نمودن راه رزمندگان مقاومت نخواهد شد.
از جانب دیگر حمایت همه جانبه غربی‌ها به ویژه آمریکا از جریان‌های تروریستی، روی دیگر قضیه است که واکنش جمهوری را در پی داشته است. هدف غربی این است تا اطراف ایران را نا امن کنند تا از این رهگذر به امنیت جمهوری اسلامی ضربه بزند.
مجموع این تهدیدها چه از خاک پاکستان و چه از اربیل عراق و سایر نقاط جهان، جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشت تا به تهدید‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پاسخ عملی و روشن بدهد. پیام ایران به تروریست‌ها و هرکسی که اقدام به تهدید امنیت‌ ملی ایران نمایند این بود که پاسخ ایران قطعی و ویرانگر خواهد بود. حالا این تهدید چه ازجانب داعش، گروه جیش العدل، اسراییل و یا آمریکا باشد.آزمودن صبر استراتیژیک ایران به نظر نمی رسد اقدام معقولی باشد؛ زیرا جمهوری اسلامی در عمل ثابت کرده است که در مورد امنیت ملی و تمامیت ارضی با کسی تعارف ندارد.
به نظر می رسد می‌رسد که پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران به مواضع داعش در سوریه، صهیونیست‌ها در اربیل و جیش العدل در پاکستان سر آغاز فصل نوینی از مبارزه ایران علیه دشمنان و بدخواهان در اقصی نقاط جهان باشد؛ زیرا در فصل جدید مبارزه، تمرکز بر خارج از مرزهای ایران صورت گرفته و عملا خاستگاه‌های دشمن هدف قرار خواهد گرفت.

سید بلال همت، سردبیر اتحادنیوز

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان