رئیس دفتر ریاست الوزرای گروه طالبان با علمای اهل سنت ایران دیدار کرد

گروه طالبان، علمای اهل تسنن

ملا عبدالواسع رئیس دفتر ریاست الوزرای گروه طالبان با علمای اهل تسنن جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و گفته این گروه با همسایه روابط نیک می‌خواهند.

ارگ تحت کنترل گروه طالبان بامداد امروز پنج‌شنبه در اعلامیه‌ای گفته که مولانا عبدالعلی خیرشاهی از علمای اهل سنت ایران تسلط گروه طالبان در افغانستان را به این گروه طالبان تبریک گفته و افزوده که ایران و افغانستان برعلاوۀ همسایگی، مشترکات دینی، مذهبی، فرهنگی و سایر مشترکات دارند و به استناد شعر علامه اقبال آزادی ثبات و سربلندی ملت افغان، آزادی و سربلندی همه است.

این عالم سنی ایرانی شکست امریکا متحدین آن(معامله ننگین طالبان و امریکا که منجر به شکست تمام داشته‌های 20ساله مردم افغانستان شد) را یک معجزه بزرگ دانست و بر قدردانی و حراست از این نعمت الهی که برکت قربانی‌ها و تکالیف بی شمار افغان‌ها بدست آمده است، تاکید ورزید.

این عالم ایرانی ادعا کرده که طالبان از روی تبلیغات نه، بلکه عملاً حکومت همه شمول را ایجاد کرده است که نمایندگان هر منطقه و قوم در آن اشتراک دارند و نظام کنونی‌مربوط تمام ملت است و از آنان نمایندگی می کند.

ملا عبدالواسع گفته که از برکت فتوا و تلاش‌های علما، اتحاد شوروی سابق و هم امریکا و متحدین آن در افغانستان به شکست مواجه شدند.

وی افزود: با وصف آنکه  همواره تاکید می‌کنیم که مسایل از راه گفتگو و تفاهم حل گردد باز هم تمام جهان کفار جهان علیه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای که نظام اسلامی و شریعت در آن حاکم و نافذ است، یک دست شده اند.

‏او گفته که با وجود تحریمات و سایر مشکلات، کارکردها، دست‌آوردها و پیشرفت‌های امارت طالبان به جهان هویدا است ما با همسایه‌ها و جهان روابط نیک می خواهیم و با کشورها در سطح وزراء و رؤسا روابط و رفت و آمد داریم اما با وجود آن جامعه بین المللی امارت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

گفتنی است که با تسلط بیش از دوساله گروه طالبان در افغانستان تمام زیرساخت‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی مردم افغانستان نابود، فقر و بیکاری و انزوای مطلق جهانی همرای این ملت مظلوم شده است.

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی 

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان