افتتاح کمپاین خزانی کشت گندم در ولسوالی فرسی هرات

کمپاین خزانی کشت گندم در ولسوالی فرسی ولایت هرات با حضور مولوی پیر محمد حلیمی رییس زراعت ولایت هرات، ولسوال فرسی و دهاقین این منطقه به‌صورت رسمی آغاز شد.

مولوی پیر محمد حلیمی رییس زراعت ولایت هرات بر اهمیت استفاده از تخم‌های اصلاح‌شده بذری تأکید کرد و این اقدام را گامی مؤثر در افزایش تولیدات زراعتی و حمایت از اقتصاد کشاورزی عنوان کرد.

همچنین، حاجی بشیر احمد بهادری، رئیس اتاق زراعت و مالداری، پیرامون اهمیت تخم بذری اصلاح‌شده و نقش آن در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی توضیحاتی ارائه داد.

آقای بهادری همچنین بر ضرورت توسعه کشت نباتات با ارزش اقتصادی مانند انغوزه و زعفران و احداث باغات تجارتی میوه به همکاری سکتور خصوصی تأکید کرده و از همکاری عملی در این زمینه خبر داد.

همچنین، نمایندگان اربابان قریه‌جات ولسوالی فرسی مشکلات و چالش‌های زراعتی خود را مطرح نموده و تیم تخنیکی زراعت وعده داد که این مشکلات را به مراجع مربوطه گزارش خواهد داد.

در افتتاح این کمپاین، 85 متریک تُن گندم بذری اصلاح‌شده، 85 متریک تن کود کیمیاوی DAP، 85 متریک تن کود کیمیاوی یوریا و تعدادی وسایل و ابزار زراعتی شامل کراچی دستی، محلول‌پاش 20 لیتری، بیل و کلنگ به دهاقین مستحق توزیع گردید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان