هر نفر، یک دوره آموزشی

یادگیری از اشتباهات گذشته‌ام را خیلی دوست‌ دارم اما می‌دانی چه چیزی از آن برایم جذاب‌تر است؟ یادگیری از اشتباهات دیگران! حضور آدم‌های مختلف در زندگی ما یک نعمت است که تقریبا همه از آن برخورداریم و می‌توانیم به‌طور مداوم از آن استفاده کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید مهم‌ترین چیزهایی است که من از دیگران و کتاب‌هایی که خوانده‌ام یادگرفته‌ام. برخی از آن‌ها را قطعا شما می‌دانید و برای یادگرفتن‌شان هم زحمت زیادی کشیده‌اید اما خوب است تا باز این لیست را مرور کنیم؛ چون به هرحال تجربه کردن همه این موارد به‌طور شخصی کار عاقلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد و بسیار هم زمان‌بر است.

ضمن اینکه ما هرچیزی که را که سریع‌تر یادمی‌گیریم زودتر و بیشتر هم آن را فراموش می‌کنیم. برای همین باید در چنین فرصت‌هایی تجربیات ارزشمندمان را به خود یادآوری کنیم.

۱- کشمکش با مشکلات چیز بدی نیست!

هیچ‌وقت نگویید بیشتر از این نمی‌توانم… . بلکه بگویید بیشتر می‌خواهم! هر مشکل، فرصتی تازه برای رشد است. رشدی که بین شما و افراد تمایز ایجاد می‌کند.

۲- غر نزنید

ایراد گرفتن از زمین و زمان یا همان غر زدن خودمان، بهترین راه برای تلف کردن وقت ارزشمندتان است. پس از این به بعد یا کاری برای یک مساله انجام دهید یا درموردش حرف نزنید.

۳- با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید

درمورد خانواده و بهترین دوستان‌تان حرف می‌زنیم. اگر خانواده‌ای ندارید یکی بسازید. یادتان باشد که بسیاری از افرادی که هر روزه می‌بینید شبیه به توریست‌هایی در زندگی‌ شما هستند که روزی می‌روند اما خانواده مادام‌العمر است و به آسانی هم به‌دست نمی‌آید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان