بلوکیان: مردم افغانستان باید برای رشد و توسعه کشورشان تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری اتحادنیوز، اصغر بلوکیان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت، روز شنبه 15 اردیبهشت(ثور) در مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) که توسط مهاجرین افغانستانی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و در ابتدا گفت: بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آمار شهدای فلسطینی زیاد می‌باشد و مردم غزه بسیاری از شهدا را نتوانستند دفن کنند.

اصغر بلوکیان درخصوص مهاجرین افغانستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر آمادگی پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و لذا مردم افغانستان و حاکمیت طالبان باید درک صحیحی از این مسئله داشته باشند زیرا موج مهاجرت یک بازه زمانی مشخص دارد، مانند تحولات سیاسی که در سال‌های گذشته صورت می‌گرفت اما اکنون ملت افغانستان باید به فکر آبادانی کشورشان باشند.

وی ادامه داد: مهاجرین افغانستانی دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند، آنان در زمینه‌های علمی به مدارج بالا دست یافته‌اند که می‌توان از نخبگان افغانستانی برای رشد و توسعه افغانستان استفاده کرد. بلوکیان خطاب به سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل باید در برابر مهاجرین افغانستانی احساس مسئولیت کند و نسبت به ساماندهی و حمایت از مهاجرین اقدام مناسب انجام دهد.

 

رسانه اتحادنیوز را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان