سفارت طالبان در بیشکک اعلام کرد که توافقنامه ایجاد شورای تجاری میان افغانستان و قرقیزستان در حاشیه نشست مجمع تجاری دو کشور در پایتخت قرقیزستان به امضا رسیده است.
سفارت طالبان در بیشکک امروز (یکشنبه، ۷ سرطان) با انتشار خبرنامهای اعلام کرد که توافقنامه ایجاد شورای تجاری میان افغانستان و قرقیزستان در حاشیه نشست مجمع تجاری افغانستان و قرقیزستان در بیشکک امضا شده است.
در این خبرنامه آمده است که هدف از ایجاد این شورا، تقویت روابط مستقیم میان بازرگانان دو کشور، هماهنگی ابتکارات مشترک و ترویج و حمایت از پروژههای اقتصادی است.
عبدالشکور حقانی، سرپرست سفارت طالبان در بیشکک، گفت که دو طرف به تقویت روابط تجاری و حمایت از ابتکارات اقتصادی مشترک ادامه خواهند داد.
این در حالی است که قرقیزستان در ماه قوس سال گذشته خورشیدی در کابل یک «خانه تجارت» ایجاد کرده بود.
طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان در سال ۱۴۰۰، روابط سیاسی و اقتصادی-تجاری گستردهای با کشورهای آسیای مرکزی برقرار کردهاند.
امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، نیز دو هفته پیش در نشست «مراکز تحقیقاتی افغانستان-آسیای مرکزی» گفته بود که افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی آینده مشترکی دارند و همکاریهای جمعی و چندجانبهگرایی باید بر پایه «روایت عملگرایانه» تقویت و گسترش یابد.





