تأکید پاکستان بر منافع کشورهای خلیج فارس در پرونده تنگه هرمز

نماینده پاکستان در سازمان ملل، عاصم افتخار احمد، در نشست مجمع عمومی این سازمان بر ضرورت توجه به منافع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مباحث مرتبط با تنگه هرمز تأکید کرد. این اظهارات در شرایطی مطرح شد که این نشست پس از وتوی روسیه و چین علیه قطعنامه پیشنهادی بحرین درباره وضعیت این آبراه راهبردی برگزار شده بود.

وی در سخنان خود بار دیگر حمایت کشورش از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را اعلام کرد و خواستار توجه جدی به نگرانی‌های آنان در این زمینه شد.

نماینده پاکستان همچنین بر اهمیت بازگشایی تنگه هرمز و بازگشت سریع شرایط به حالت عادی تأکید کرد و گفت این موضوع نه‌تنها برای کشورهای خلیج فارس، بلکه برای سایر کشورهای منطقه و حتی کشورهای خارج از منطقه، از جمله پاکستان، اهمیت حیاتی دارد.

او تأکید کرد که ثبات در این مسیر مهم دریایی می‌تواند نقش اساسی در حفظ جریان تجارت جهانی و امنیت انرژی ایفا کند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

رویدادهای مهم افغانستان