دیکسن: اجازه نمی دهیم گروهای مخالف امارت اسلامی در کشور ما فعالیت کنند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا با رابرت دیکسن شارژدافیر سفارت بریتانیا در افغانستان در کابل دیدار و در مورد مسائل دوجانبه گفتگو کرد.

دیکسن اطمینان داده است که کشورش طرفدار یک افغانستان باثبات است و اجازه نخواهد داد هیچ جهت سیاسی مخالف امارت اسلامی در بریتانیا فعالیت کند.

دیکسن همچنین اطمینان داد که لندن به همکاری با کابل برای کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیم بر افغانستان ادامه خواهد داد.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید:« رابرت دیکسن نشست های بریتانیا و امارت اسلامی را برای هر دو طرف مفید خوانده و تاکید کرد که بریتانیا اجازه فعالیت مخالفان امارت اسلامی را در کشورش نمی دهد. وی افزوده، بریتانیا خواهان یک افغانستان با ثبات است و به همکاری های خود در زمینه کمک های بشردوستانه و تغییرات اقلیمی ادامه می دهد.»

“دیکسن پیشنهاد ایجاد نشست‌های دوجانبه بین کابل و لندن را در مورد یک سری موضوعات مهم در آینده داده و گفته است، بریتانیا به عنوان یک کشور سوم در تلاش است تا در احیای روابط بین کابل و جهان نقش داشته باشد.

در عین حال، معاون سیاسی ریاست الوزرا در این دیدار گفته است، توجه کامل به تامین حقوق بشر در کشور شده و وعده های داده شده به جهان در این زمینه عملی شده است.

فطرت در این مورد می‌گوید:« محترم مولوی عبدالکبیر از تلاش های شارژدافیر بریتانیا برای حفظ روابط قدردانی کرد و توضیح داد که امارت اسلامی متعهد به حفظ حقوق بشر است. وی افزود که کشت و تجارت مواد مخدر در افغانستان به صفر رسیده و تداوی معتادان به مواد مخدر به طور موثر جریان دارد.»”

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان