حماقت اسرائیل در نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و ترور اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه که به عنوان مهمان رسمی و با هدف شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده بود، هدف ترور ناجوانمردانه صهیونیست‌های خون آشام قرار گرفت. رژیم اشغالگر قدس تمام توان خود را در جهت حذف دشمنان و مخالفان خویش به کار گرفته تا بتواند از این رهگذر، چند صباحی حیات نامشروع خود را دوام بخشد.

 

صرف نظر از اینکه اسراییل یک مولود غیر قانونی بوده و بر اساس غصب سرزمین‌های اسلامی بنا نهاده شده، اما همواره در جهت نقض قوانین بین‌المللی، آدم کشی و نقض حقوق بشر پیشگام بوده است. صهیونیست ها در طول هفت دهه اشغال فلسطین از هیچ ظلمی علیه ملت فلسطین فروگذار نکرده، بلکه بر سایر بلاد اسلامی دست درازی کرده و مرتکب جنایات بزرگی شده‌اند.

 

ترور سران مقاومت و مخصوصا سران جنبش حماس، سیاست ثابت دستگاه اطلاعاتی صهیونیست بوده اما اینکه در آخرین اقدام، دست به عملی زدند که نتایج و پیامدهای بسیار بزرگ، غیر قابل پیش‌بینی و دردناک برای آنان به دنبال خواهد داشت.

در این خصوص چند مورد کانون توجه می‌باشد:

اول اینکه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از جانب اسرائیل نقض شده است و این خود برای اشغالگران هزینه سنگینی دارد. از سوی دیگر مهمان و یکی از رهبران جریان مقاومت، هدف ترور قرار گرفته است.

 

مطالبه جبهه مقاومت و همچنین ملت ایران از نیروهای نظامی، پاسخ کوبنده به اشغالگران است تا هم این دولت جعلی و تروریستی را ادب کند و هم قصاص خون شهید اسماعیل هنیه عملی گردد.

 

همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند، خونخواهی مهمان را وظیفه خویش می‌دانیم؛ روشن است که پاسخ سخت و قاطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود.

از طرفی سکوت مجامع بین المللی در این زمینه و همچنین حمایت همه جانبه آمریکا از جنایت این رژیم، اشغالگران را «هار» کرده است. با گذشت 10 ماه از جنایات اسراییل در غزه و شهادت 40 هزار زن، کودک و مردان بیگناه، میل به خون ریزی آنان نه تنها کاهش نیافته بلکه همانند حیوانات درنده برای این هدف، مصمم‌تر شده اند.

 

با این حال نیاز است که پاسخی به اسراییل جنایت کار داده شود تا هم تنبیه آنان در نقض حاکمیت جمهوری اسلامی باشد و هم خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه محقق گردد.

 

نکته حائز اهمیت این است که به طور کلی، تمام جبهه مقاومت به یکصدا آمادگی دارند تا رژیم صهیونیستی را تادیب نمایند؛ زیرا این دولت تروریستی در مدت کوتاهی، جنایاتی را در قالب ترور و تخریب زیر ساخت‌ها در لبنان، یمن، عراق، سوریه و ایران مرتکب شده که محور مقاومت را وادار به پاسخ دردناک و پشیمان کننده کرده است.

 

اکنون صهیونیست‌ها هراسان و مضطرب، منتظر واکنش سخت و کوبنده‌ی نیروهای مقاومت و مخصوصا جمهوری اسلامی هستند، و این حق ذاتی و مسلم ایران و مقاومت است که جوابی دندان شکن و ویرانگر به اشغالگران تروریست و کودک کش بدهند، تا در آینده دست به چنین اقدامات احمقانه نزند.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان