68 کشوری که در المپیک مدال نگرفته‌اند

در تاریخ المپیک ۶۸ کشور تا کنون هیچ مدالی دریافت نکرده‌اند و ۳۵ کشور از رسیدن به مدال طلا باز مانده‌اند.
 پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس برای سومین بار در تاریخ پس از سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ میزبان مسابقات المپیک تابستانی خواهد بود. 
این بازی‌ها به دلیل ورود رشته‌های جدید و همچنین تمرکز مجدد بر پایداری و نوآوری‌های تکنولوژیکی بسیار خاص است و علاوه بر این، انتظار می‌رود بیش از 10000 ورزشکار از 206 کشور جهان در 329 رویداد در 32 رشته ورزشی مختلف شرکت کنند. المپیک پاریس در این دوره، می‌تواند یکی از خاص‌ترین دوره‌های برگزاری باشد اما یکی از نکات مهم در این دوره از مسابقات، این است که در تاریخ بلند و بالای مسابقات المپیک ۶۸ کشور تاکنون هیچ مدالی دریافت نکرده‌اند و اکنون فرصتی است تا آنها را مرور کنیم.
آلبانی، آندورا، بوسنی و هرزگوین، لیختن اشتاین، مالت و موناکو از جمله کشورهای اروپایی تاریخ المپیک هستند که به مدال این مسابقات نرسیده‌اند. در آمریکا، بولیوی تنها کشور آمریکای جنوبی بدون مدال است و همچنین المپین‌های آنتیگوا و باربودا، آروبا، جزایر ویرجین بریتانیا، دومینیکا، السالوادور، گرنادین ها، هندوراس، سنت کیتس و نویس، نیکاراگوئه، سنت لوسیا، سنت وینسنت، جزایر کیمن و بلیز از قاره آمریکای شمالی هستند که در رسیدن به مدال برنز المپیک هم ناکام بوده‌اند.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان