هشدار دبیرکل سازمان ملل: تغییرات اقلیمی زمین را تهدید می‌کند

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت «روز زمین» هشدار داده است که تغییرات اقلیمی، آلوده‌گی هوا و تنوع زیستی، زمین را تهدید می‌کند.

به گزارش از خبرگزاری اتحاد نیوز؛ گوترش روز دوشنبه، ۲۲ اپریل از طریق ایکس خود خواستار حفاظت از زمین در برابر تغییرات اقلیمی و رویدادهای ناشی از آن شده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزوده است: «در روز زمین، ما باید از سیاره خود حمایت کنیم؛ سیاره‌ای که توسط تغییرات اقلیمی، آلوده‌گی و از دست دادن تنوع زیستی تهدید می‌شود. پس باید متحد شویم.»

گفتنی است که افغانستان در میان ۱۰ کشور آسیب‌پذیری شدید از تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی قرار دارد.

نهادهای سازمان ملل متحد بارها از تأثیرات ناگوار تغییرات اقلیمی بر زنده‌گی مردم افغانستان هشدار داده‌اند و خواستار کمک جامعه جهانی برای مقابله با تأثیرات آن در کشور شده‌اند‌.

در بیست‌و‌هشتمین کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد که از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر سال گذشته در دبی برگزار شده بود، رهبران جهان، فعالان محیط زیست، پژوهشگران، صاحبان شرکت‌های بزرگ و چند‌ملیتی و نماینده‌گان نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان حضور داشتند.

با این حال، افغانستان که یکی از کشورهای آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است، به دلیل نداشتن دولت مشروع، از حق حضور در این نشست محروم شده بود.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان