الزامی شدن ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سهما

الزامی شدن ثبت نام دانشجویان اتباع در سامانه سهما

مدیرکل امور اتباع سیستان و بلوچستان گفت ثبت نام کلیه دانشجویان اتباع خارجی در سامانه سهما الزامی است. 

به گزارش اتحادنیوز، به گزارش روابط عمومی اداره اتباع سیستان و بلوچستان، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان خبر داد: در راستای تدوین نظام ساماندهی اتباع خارجی بر رویکرد حکمرانی هوشمند الکترونیک دولت و ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع در سایر حوزه های مختلف از جمله دانشجویان، کلیه اتباع خارجی موظف به ثبت نام در سامانه سهما هستند.

 منصور سعیدی افزود: به همین منظور دانشجویان دارای شناسه یکتا با مراجعه به سامانه سهما سازمان ملی و مهاجرت با آدرس www.irmigrationorg.ir در قسمت دانشجویی نسبت به ثبت نام اولیه اطلاعات اقدام نمایند.

 وی ادامه داد: دانشجویان فاقد شناسه یکتا نیز می توانند با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و ارائه اسناد و مدارک هویتی معتبر از قبیل گذرنامه یا روادید تحصیلی در طرح مذکور شرکت و پس از ثبت احراز هویت بیومتریک خود و خانواده شان، شناسه یکتا را دریافت و سپس در سامانه سهما برای ثبت نام نهایی اقدامات لازم را انجام نمایند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد: به جهت ارائه خدمات مطلوب و یکپارچه شدن اطلاعات دانشجویان خارجی کشور، شرکت در طرح مذکور بسیار حائز اهمیت است و چنانچه کوتاهی از جانب دانشجویان خارجی در خصوص این امر انجام پذیرد عواقب آن متحمل ذی نفعان امر خواهد بود.

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان