رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران چه می‌خواهد؟

رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران چه می‌خواهد؟

پس از حمله‌ی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در دمشق و هدف گرفتن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که منجر به عروج مستشاران نظامی عالی رتبه و سرداران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گردید؛ پاسخ ایران شایان توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از منطقه جولان اشغالی با ۶موشک ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف گرفتند و این رژیم به طور علنی کنوانسیون ۱۹۶۸ وین مبنی بر مصونیت کنسولی و دیپلماتیک کشورها را نقض کرده است!

نتانیاهو و اصحابش در شرایطی طاقت‌فرسا به سر می‌برند و مقاومت حماس در نبرد نابرابر نتانیاهو و حامیانش را عمیقاً نگران کرده است؛ رژیم صهیونستی با حمایت‌های آمریکا وارد جنگ شد؛ اما با نسل‌کشی فلسطینیان نیز نتوانست، پیروز شود.

رژیم صهیونیستی با امکانات پیشرفته نظامی همچون جنگنده‌ها و سامانه دفاعی و موشک‌هایی که از سوی آمریکا در اختیار گرفته است، بیشتر ساختمان‌های غزه را ویران کرده است، اما روحیه شهادت طلبانه مردم فلسطین و مقاومت جسورانه و چریکی حماس با امکانات محدودشان آنچنان ریشه‌های رژیم صهیونیستی را به رعشه درآورده؛ که با گذشت هر روز تیشه‌ی بیشتری بر ریشه‌ی خود می‌زنند.

کشتار بی‌رحمانه فلسطنیان و سکوت کشورهای غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند؛ همچنین سکوت کشورهای مسلمان عربی، مزید علتی بود بر نسل‌کشی تمام غیرنظامیان!

با این وجود رژیم صهیونیستی هم‌اکنون از سوی کشورهای جهانی سرزنش شده؛ سناتورهای آمریکایی نیز به نتانیاهو هشدار داده‌اند که جنگ باید پایان یابد و مردم اسرائیل نیز از شرایط بد اقتصادی، نبود امنیت روانی و اسیرانی که حماس به چنگ دارند دست به تظاهراتی گسترده زده‌اند تا مسبب سرنگونی نتانیاهو و دولتش باشند.

اما رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران را عامل شرایط کنونی می‌داند و معقتد است که حماس در فلسطین، حزب الله در لبنان، انصار الله در یمن، حشد الشعی در عراق و … توسط جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند؛ از آنجا که این نیروها رژیم صهیونیستی را رو به سرنگونی می‌برند، این رژیم به دنبال کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران در این بازی خطرناک است.

بنابراین؛ جمهوری اسلامی ایران با دقت و هوشیارانه تحولات منطقه را دنبال می‌کند‌؛ آنچنان صبورانه اهدافش را در منطقه پیاده می‌کند که رژیم صهیونیستی نابودی خود را به چشم دیده است؛ ناچاراً تصمیم گرفته به کنسولگری ایران حمله کند.

ایران نیز به آمریکا هشدار داده است اگر در آینده پاسخ رژیم صهیونیستی با هر مقیاسی داده شد؛ آمریکا ورود نکند که پاسخ این حمله یقیناً بر زمین نمی‌ماند!

اما معمای بزرگ این است؛ این پاسخ در کجا چگونه و از چه طریقی داده خواهد شد؟!

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان