مزارشریف میزبان دومین همایش «صدای پای بهار»

مزارشریف

دومین همایش «صدای پای بهار» به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی همزمان با فرارسیدن بهار و سال نو در کتابخانه فردوسی مزارشریف برگزار شد.

به گزارش اتحادنیوز، سید سکندر حسینی بامداد مسوول کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف در رابطه با برگزاری این همایش گفت: دومین همایش «صدای پای بهار» به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی همزمان با فرارسیدن بهار و سال نو در سالن این کتابخانه برگزار شده است.

وی افزود: از حدود یک ماه قبل فراخوان پذیرش مقالات علمی، ادبی و پژوهشی منتشر شد که مورد استقبال شاعران، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و مدارس، دانشجویان و شخصیت‌های ادبی قرار گرفت و پس از ارسال مقالات به دبیران این همایش در پایان به برگزیدگان منتخب لوح تقدیر اهداء گردید.

همچنین، شماری از شرکت‌کنندگان در این در همایش اظهار داشتند: برگزاری چنین برنامه‌هایی برای رشد استعدادها و معرفی شخصیت‌های ادبی و علمی موثر بوده و نیاز است که نخبگان، شاعران، شخصیت‌های علمی و ادبی به مردم از جمله جوانان معرفی شوند.

این همایش توسط کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و انجمن نویسندگان ولایت بلخ برگزار شد.

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان