بحران بهداشت و درمان در افغانستان؛ مردم افغانستان را فراموش نکنید

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

به‌تازگی دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که کاهش شدید کمک‌های خارجی به افغانستان نظام سلامت این کشور را با بحران مواجه کرده است.

به‌گفته‌ی دیدبان حقوق بشر، بحران مراقبت‌های بهداشتی در افغانستان مردم این کشور را به‌طور فزاینده‌ای در برابر سوءتغذیه‌ی شدید و بیماری آسیب‌پذیر کرده است.

بهداشت و سلامتی از مهمترین مولفه‌های یک جامعه سالم و پیشرو به شمار می‌آید. جامعه ای که افراد آن از امکانات بهداشتی و درمانی محروم باشند، در معرض انواع بیماری‌ها و آسیب‌ها قرار می گیرند که سلامت آنان را تهدید خواهد کرد.

ناامنی و نبود بسترهای مناسب بهداشتی مدت‌های طولانی است که مردم افغانستان را با رنج و درد مواجه ساخته است.
عدم وجود شرایط مناسب برای نیروی‌های متخصص و کاهش حمایت از کادر درمانی، سبب شده تا بسیاری از آنان به فکر مهاجرت و رها نمودن افغانستان بیفتند.

امروزه بسیاری از پزشکان و پرستاران افغان در بیرون از افغانستان به فعالیت مشغول اند که به دلیل عدم امنیت و ثبات سیاسی، تصمیمی برای بازگشت و ادامه کار در افغانستان را هم ندارند.

در کنار کمبود نیروهای داخلی، کاهش کمک های خارجی در بخش بهداشت و درمان، مشکلات را دو چندان ساخته و بسیاری از مردم از دریافت خدمات بهداشتی محروم شده اند.

فقر و نداری نیز بر مشکلات مردم در این زمینه افزوده است. زمانیکه خانواده‌ای توان تامین ما یحتاج ضروری خود را نداشته باشد، چگونه می تواند به درمان و سلامت اعضای خود بپردازد؟

فقر و بیکاری سبب می‌شود تا مردم نتوانند تغذیه سالم و کافی داشته باشند و این امر بر سلامت آنان تاثیر سوء می‌گذارد.

مردم افغانستان انتظار دارند که سازمان‌های کمک رسان و همچنین دولت‌های دوست و همسایه آنان را در این شرایط سخت فراموش نکنند و با یاری رساندن آنان مانع از ایجاد بحران در حوزه سلامت و درمان شوند.

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان