گناه بانوان افغانستان در عدم‌ برخورداری از حقوق شان چیست؟

گناه زنان افغانستانی

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می‌گوید که در مناطق دوردست افغانستان در بیشتر موارد زنان در هنگام زایمان به دلیل عدم دسترسی به خدمات صحی جان می‌دهند.

این سازمان در صفحه ایکس خود نوشته است شماری از این زنان به دلیل عدم دسترسی به خدمات صحی از عواقب مادام‌العمر ناشی از عوارض حاملگی نیز رنج می‌برند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد افزوده که این سازمان در حال ساخت خانه‌های صحی خانواده در مناطق دورافتاده برای کمک به اطمینان از بارداری و زایمان ایمن است.

داستان زنان افغانستان قصه‌ی غمباری است که انتها ندارد. در حالی که زنان جهان در بهترین شرایط زندگی می‌کنند و از امتیازات متنوعی برخوردار اند، اما زنان افغانستان حتی از امکانات اولیه برای زندگی برخوردار نیستند.

زنان همیشه در معرض تهدید و ظلم واقع شده و متاسفانه برخی نسبت به زنان نگاه نادرست و غیر منطقی دارند. نبود دانش و تحلیل نادرست از جایگاه زن برخی را به اشتباه انداخته و سبب شده که نسبت به این قشر از جامعه کم مهری صورت بگیرد.

دین مقدس اسلام به زنان جایگاه ویژه‌ای قایل شده و از آنجایی که آنان مادران جامعه هستند همواره مورد توجه و عنایت قرار بزرگان دین نیز قرار گرفته اند.

متاسفانه زنان افغانستان به دلیل قرائت های اشتباه از دین به انزوا کشانیده شده و از صحنه‌های مختلف نقش آفرینی و فعالیت حذف شدند.

آنان به نام دین از تحصیل و کار منع شده و مجبورند که خانه نشینی را تحمل کنند و از حقوق مشروح خویش محروم باشند.

در چنین وضعی، زنان حتی از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم شده و در دوران بارداری و وضع حمل که دوره‌ی پرخطر برای کودک و مادر می باشد وضعیت ناگواری را تجربه می کنند.

زنان مظلوم و صبور افغانستان شایسته بهترین ها برای زندگی هستند و امید است که طالبان در خصوص بر طرف نمودن محدودیت وضع شده گام اساسی بردارند.

مطالبه عمومی مردم افغانستان این است که حقوق همه اقشار و اقوام افغانستان به صورت برابر رعایت شود و از تبعیض و محدودیت‌ها دوری گردد.

این مهم در صورتی تحقق خواهد یافت که هیات حاکمه به این درک‌ برسد که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد و محرومیت آنان باعث آسیب به آینده افغانستان خواهد شد.

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان