ادامه روند تزریق منظم دلار توسط طالبان به بازار افغانستان

تزریق

بانک مرکزی طالبان اعلام کرد که در ادامه تزریق منظم ارز به بازار فردا ۱۶ میلیون دلار را حراج می‌کند.

به گزارش اتحادنیوز، بانک مرکزی طالبان اعلام کرد که فردا (یکشنبه، ۸ بهمن) ۱۶ میلیون دلار را حراج می‌کند. این نهاد از بانک‌ها و شرکت‌های صرافی و خدمات پولی واجد شرایط خواسته است تا در این حراج شرکت کنند.

طی یکسال گذشته بهای پول ملی افغانستان به تزریق مداوم دلار ثابت بوده و برخی دلیل این امر را سیاست های منظم بانک مرکزی طالبان و از بین بردن فساد عنوان کرده و برخی نیز به ارسال پول از سوی کشورهای جهان نسبت دادند.

اخیرا وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که اقدام‌هایی را برای اطمینان از این‌که کمک‌های بشردوستانه  به دست طالبان نیفتد، اجرا می‌کند.

ودانت پاتل، معاون سخن‌گوی این وزارت در یک نشست خبری گفته که در افغانستان سازمان‌های غیر دولتی معتبر و سایر نهادهایی که ایالات متحده با آن‌ها رابطه طولانی دارد در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 پاتل هم‌چنین گفته که کشورش هنوزهم نگران وضعیت زنان و حقوق بشر در افغانستان است.

پیش از این وزارت امور خارجه طالبان گزارش سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا مبنی بر دخالت این گروه در توزیع کمک‌ها به نیازمندان را رد و اعلام کرده بود که در توزیع کمک‌ها دخالت ندارند.

آمریکا طی دو سال گذشته به صورت هفتگی 40 میلیون دلار را به افغانستان ارسال می کند و اعلام کرده این کمک‌ها در اختیار سازمان های امدادرسان قرار می‌گیرد.

مقامات طالبان نیز بارها اعلام کردند که به این پولها دسترسی نداشته و این پول در اختیار نهادهای وابسته به سازمان ملل قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری فارس 

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان