واکنش طالبان به گزارش یوناما

واکنش طالبان

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش دفتر سازمان ملل در کابل آن را توهین به اعتقادات یک ملت و بی‌خبری از احکام اسلامی توصیف کرد.

به گزارش اتحادنیوز، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در در واکنش به گزارش دفتر سازمان ملل در کابل، یوناما را به بی‌خبری از احکام اسلامی و توهین به اعتقادات یک ملت متهم کرد و آن را خلاف حقوق بشر خواند.

در بیانیه سخنگوی طالبان آمده است: گزارش اخیر یوناما نشان‌دهنده بی‌خبری این دفتر از احکام اسلامی و حتی در مواردی جنبه انتقادی بر احکام اسلامی دارد.

ذبیح‌الله مجاهد می‌افزاید: طالبان برای اجرای احکام شریعت اسلامی قربانی‌های بزرگی – در این راه – داده است، اکنون که حاکمیت اسلامی به دست آمده است باید بر مبنای شریعت اسلامی، احکام را در همه موارد برای زنان و مردان اعمال کند.

مجاهد همچنین اظهار داشت: مسائلی همچون حجاب بانوان، وجود محارم همراه آنان، ایجاد شرایط شرعی برای آموزش و اشتغال زنان، اجرای مجازات اسلامی از سوی محاکم و پیشگیری از افکار انحرافی – اعتقادی در جامعه از واجبات یک حکومت اسلامی است.

سخنگوی طالبان تصریح کرد:« اینکه دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) از موارد یاد شده انتقاد می‌کند و آن را خلاف حقوق بشر می‌داند، این خود توهینی بر باورها و اعتقادات یک ملت است.»

در این بیانیه از سوی طالبان به یوناما توصیه شده است که با ناآگاهی به اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم توهین نکند.

ذبیح‌الله مجاهد در بیانیه خود نوشت: کارهایی که وزارت امر به معروف و نهی از منکر، دادگاه‌ها و یا نهادهای اصلاحی دیگر انجام می‌دهند، بعد از تحقیق و بررسی و با حکم رئیس طالبان انجام می‌شود که هم جنبه شرعی دارد و هم جنبه قانونی.

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان