پروازها از حریم هوایی پاکستان پس از تنش با ایران نصف شد

پروازها

یک رسانه پاکستانی گزارش داد که به دنبال تنش اخیر میان تهران و اسلام آباد پروازها از حریم هوایی پاکستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اتحادنیوز، اکسپرس تریبون پاکستان گزارش داده که در پی تنش‌های اخیر میان ایران و پاکستان، میزان پروازها از حریم هوایی پاکستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این رسانه افزوده: از حدود ۷۵۰ پرواز در روزهای عادی تنها ۴۵۰ پرواز روز پنجشنبه از فضای این کشور عبور کرده است.

اکسپرس تریبون تصریح کرد که کاهش پروازها از حریم هوایی پاکستان بر درآمدهای این کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

تنش در روابط دو کشور ایران و پاکستان بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد.

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از «حملات نظامی دقیق و کاملاً هدفمند» را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای بعد از اتمام نشست کابینه تصریح کرد: «پاکستان و ایران در خصوص کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت هر یک بر سرزمین‌های خود توافق دارند.»

 

آخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان