دیروز کرمان، امروز کابل/ تروریست‌های داعش به دنبال چیست؟

کرمان

پس اتفاقات تروریستی کرمان که منجر به شهادت و جراحت دهها تن شد؛ اینک عناصر پلید داعش اقدام تروریستی دیگری در کابل انجام داد که در پی آن دو شهروند شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند.
گروه تکفیری داعش، پس از شکست‌های پیاپی در عراق و سوریه که حاصل مجاهدت و درایت‌های شهید سلیمانی و رزمندگان جبهه مقاومت بود، کینه ملت ایران را در فکر سر پرورانید. همچنین با حضور شجاعانه‌ی رزمندگان فاطمیون در دفاع از حریم اهل بیت و ضربات مهلک آنان بر عناصر این گروه تکفیری، داعش با مردم افغانستان نیز سرِستیز گرفت و شعار انتقام جویی سردادند. اما باید خاطرنشان کرد که دلیل اصلی دشمنی داعش با مردم ایران و افغانستان به خاطر تحولات سوریه نبوده بلکه آنان با مبانی فکری و اعتقادی دو ملت، که همان باورهای شیعی است مخالفت دارند.
گروه تکفیری داعش ساخته و پرداخته دست استکبار جهانی یعنی آمریکا و اسراییل است؛ آنان این گروه را با هدف تحقق اهداف شیطانی خویش به جود آوردنده‌اند. این گروه تفکری دارد که در هیچ یک از مذاهب اسلامی دیده نمی‌شود. ترور، مسلمان کشی، تکفیر سایر مسلمانان و قتل جمعی، بخشی از باورهای این فرقه باطل است.
پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت و همچنین شیعیان، همواره در بلاد اسلامی در کنار یکدیگر با برادری و برابری زندگی کرده اند. ظهور فرقه های تروریستی و تکفیری برای این است که میان مذاهب اسلامی، تفرقه و دشمنی ایجاد کند اما مسلمانان روشن ضمیر آنان را به خوبی شناخته اند و بسیاری از ملت ها و دولت‌ها به مبارزه باآنان برخاسته اند.
همانگونه که تفکر و ائدولوژی این گروه از اساس غلط و ناپایدار است، دوامِ حیات آنان نیز کوتاه و فنا‌پذیر است. این گروه که ادعای خلافت اسلامی را داشت، در مدت کوتاهی از صحنه‌ی جغرافیای عراق و سوریه نابود شد و تنها برای حضور و موجودیت، دست به اقدامات تروریستی می‌زند تا اعلام کند که داعش هنوز نیز هست؛ اما روشن است که این گروه، دیگر نمی‌تواند مانند گذشته روی پای خویش بایستد.
از سوی دیگر این گروه سفاک که ادعای مسلمانی و مبارزه با کفر را دارد، هیچ اقدامی علیه دشمنان واقعی اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل انجام نداده است. در حالی‌که صهیونیست‌های جنایت کار، قتل عام مسلمانان غزه را روی دست گرفته اند هیچ خبری از گروه‌های افراطی و مخصوصا داعش وجود ندارد. چرا که اگر هدف آنان پاسداری از اسلام و مسلمانان بود، در جنگ علیه اسرائیل حضور می‌یافت و یا حداقل موضع گیری سیاسی می‌نمود.
پروژه‌ی شیعه کشی نیز یکی از راهبرد‌های دشمن صهیونیستی است تا در میان مسلمانان رعب و وحشت ایجاد کند تا از این طریق ملت‌های مسلمان را به حاشیه براند تا بتواند به حیات نامشروع خود ادامه دهد؛ ولی قطعا نخواهد توانست به این آرزو برسد چون همگان از نیات شوم آنان آگاه شده اند.
با این وجود واضح است که داعش یک پروژه‌ی آمریکایی- اسرائیلی است و هیچ سنخیتی با دین و مذهب ندارد. بنابراین مسلمانان جهان وظیفه دارند که در مسیر مقابله با این گروه مسلمان کش، هماهنگ و متحد عمل کنند تا آنان موفق نشوند با نام دین، به اسلام و مسلمانان آسیب برساند.

 

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان