در زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها، روشنگری و مطالبه گری تا آخرین لحظه حیات

ویژگی ها و فاطمه زهرا

در زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها، روشنگری و مطالبه گری تا آخرین لحظه حیات آن‌حضرت جایگاه ویژه داشت.

به گزارش اتحادنیوز، حجت الاسلام والمسلمین فهیمی ریاست بنیاد بین المللی رحمة للعالمین در محفلی گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا و بنیان گزار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی عنوان کرد:
فاطمه زهرا هم در جایگاه یک دختر و هم در جایگاه یک همسر و هم در جایگاه یک مادر و هم در جایگاه یک مسلمان و مدیر جامعه برای زندگی متعالی الگو و اسوه حسنه است،«فاطمه ام ابیها» و فاطمه بضعه منی… بیانگر مقام بزرگ او در نزد پدر
و«نعم العون علی طاعة الله»جایگاه همسری آن‌حضرت در نزد همسرش حضرت علی علیه السلام و مادر شخصیت های بی مانند مثل امام حسن و امام حسین و حضرت زینب سلام الله علیهم اجمعین جایگاه بلند اورا در تربیت و مهر مادری مشخص می کند.
در آخرین روز های زندگی و پس از پیامبر مبارزات فرهنگی این حجت الهی ناشناخته مانده است، خطبه فدکیه با استحکام و اتقان سندی و غنای محتوایی هنوز شرح و بسط و تفسیر در خور نیافته است.

این پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه افزود؛خطبه فدکیه اگر محوربندی و تبویب و اکاوی شود،می تواند بعنوان یک نقشه راه و سند مبنایی برای مبارزات فرهنگی و سیاسی باشد و جایگاه الگویی حضرت زهرا برجسته نماید.

استاد فهیمی اضافه کرد؛ متاسفانه رویکرد غالب در مورد حضرت زهرا سلام الله علیهم
در میان نخبگان و صاحبان خطابه منبر رویکرد توصیفی بوده است که در این رویکرد جایگاه «الگویی» این بانوی نمونه کمتر مورد توجه بوده است در صورتیکه اسوه بودن حضرت فاطمه از منظر قرآن و روایات معتبره موضوعیت و اهمیت بیشتر دارد و می تواند به عنوان یک نسخه خطا ناپذیر مشکلات عدیده را حل کند.
این فعال فرهنگی، در بخشی از صحبت هایش به شهادت علما در غرب افغانستان اشاره کرد و هدف از این ترور هارا ما امنی و تامین مقاصد کسانی دانست که دیروز سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را ترور و شهید کردند.

فاطمه زهرا.jpg اتحاد نیوز

استاد فهیمی در ضمن اظهار تاثر از شهادت علما و افراد بی‌دفاع در هرات، موضع گیری افراد معلوم الحال را که نسبت فحشا و مسیحیت را به جامعه تشیع داده است و امارجعلی از کلیسا و فاحشه خانه را به زبان آورده است، اظهار تاسف کرد و چنین موضعگیری را وقاحت آمیز و تا صواب دانست و تکاپویی نخواسته در جهت تامین منافع دشمنان اسلام.
حجت الاسلام والمسلمین فهیمی باتوجه به جایگاه روشنگری و مطالبه گری در زندگی بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا،و نقش الگویی انحضرت،طرحی را با محوریت عالمان دینی برای حق خواهی و مطالبه گری در شرایط کنونی افغانستان پیشنهاد کرد تا در چهارچوب این طرح خواسته و مطالبات مدنی، دینی واسلامی تشیع از حاکمیت فعلی خواسته و پیگیری شود.

در بخشی از صحبت این مطالب گفته شد:
باتوجه به اهمیت کار فرهنگی و اهمیت جنگ نرم مبارزات فرهنگی حضرت زهرا(س) به می آموزد که در هیچ شرایطی از پا ننشینیم و مطالبه گری و حق خواهی را به صورت جدی و نظام مند پیگیر باشیم
امروز در جنگ غزه شاهدیم که صهیونیست ها و محور غربی آمریکایی در عرصه فرهنگی و جنگ نرم باتمام تجربه و سوابقی که داشتند به صورت بی سابقه در معرض انزجار و تنفر قرار گرفته اند، دنیای امروز در کلیتش از منظر انسانی صهیونیست را دشمن بشریت میداند و باهمین تفکر تظاهرات و تجمعاتی را در کشورهای غربی به حمایت از از فلسطین و محکومیت صهیونیزم سامان داده اند.

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان