آیا اقدامات تروریستی در اراده مردم تغییر ایجاد می‌کند؟

ترورها

عملیات تروریستی در مراسم تجلیل از سال‌روز شهادت سردار سلیمانی ابعاد و زوایای زیادی دارد که هر کدام به نوبه‌ی خود قابل بحث و بررسی می باشد. اما اولین چیزی که اذهان را به خود معطوف می‌سازد، این است که چه کسانی در پشت این مساله قرار دارند؟ اسرائیل، داعش و یا سایر گروه‌های تروریستی؟
دشمنی و کینه توزی تروریست‌ها با افکار انقلابی و استکبار ستیزی، وجه مشترک همه‌ی آنان به حساب می آید.
از زمانی که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مبارزان فلسطینی پرداخت، و قضیه‌ی فلسطین را مساله اول جهان اسلام عنوان کرد، اسراییل به صورت علنی و پنهانی، دشمنی با ملت ایران را آغاز کرد. پس از آنکه حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت افزایش یافت و رژیم صهیونیستی خود را در محاصره جبهه‌ی مقاومت یافت، دست به تحرکات تروریستی در جهت ضربه زدن به شخصیت‌های نظامی و علمی زد. این رژیم در مواردی موفق به ترور برخی از چهره‌های مهم علمی و نظامی شد.
اسرائیل گمان می‌کند که با حذف این شخصیت‌ها، در مواضع جمهوری اسلامی تغییر ایجاد می‌کند، اما روشن است که مردم ایران و تمام جبهه مقاومت در نبرد با این رژیم غاصب عزم راسخ دارند.
از سوی دیگر ، گروه تکفیری داعش از شهید سلیمانی و همرزمان او شکست سنگینی را متحمل شد که توان جبران آن را ندارد لذا با اقدامات کور، در صددِ انتقام گرفتن از رهروان شهید سلیمانی هستند.
امروزه راه و آرمان سردار سلیمانی به یک مکتب فراگیر تبدیل شده است و با این قبیل اقدامات ترورستی، کم رنگ نمی‌شود بلکه روز به روز پرشور تر و منسجم‌تر خواهد شد.
راه و آرمان شهید سلیمانی تنها در جمهوری اسلامی ایران خلاصه نمی‌شود بلکه این راه به وسعت کشورهای منطقه، از جمله افغانستان، فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه می‌باشد. مصداق روشن این مدعا، در هم آمیخته شدن خون شهدای افغانستانی و ایرانی در حادثه تروریستی کرمان است. شهروندان افغانستانی در کنار برادران و خواهران ایرانی خود در این مراسم شرکت کرده بود تا از جهاد و شهادت شهید سلیمانی تجلیل نمایند، اما دستان پلید تروریست ها آنان را در کنار مردم مسلمان ایران هدف بمب و انتحار قرار داد.
دشمنان اسلام و ملت‌های منطقه بدانند که آرمان شهدا و مخصوصا شهید سلیمانی با انتحار و انفجار فراموش نمی‌شود؛ بلکه از خون شهدای آنان هزاران سلیمانی دیگر خواهد رویید که ریشه همه تروریست ها را به صورت کامل قطع خواهد ساخت. شاید چند روزی عمر تروریست‌ها و ایادی استکبار در منطقه دوام داشته باشد اما با مدد الهی و فداکاری رزمندگان محور مقاومت به نقطه پایان خواهد رسید.

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان