افغانستان با مشکل جدی اعتیاد به مواد مخدر مواجه است

افغانستان

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، بسیاری از جوانان افغانستان به دلیل آثار دهه‌ها جنگ و بی‌ثباتی سیاسی، در برابر بیماری‌های روحی و اعتیاد به مواد مخدر آسیب‌پذیراند.

به گزارش اتحادنیوز، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، روز چهارشنبه ۶ دی، با انتشار گزارش جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که افغانستان با مشکل جدی استعمال مواد مخدر مواجه است.

این اداره در گزارش خود افزوده است در افغانستان از هر سه خانواده یک خانواده متاثر از مواد مخدر است.

بر اساس این گزارش، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از سال ۲۰۲۱ به این‌سو در بخش درمان و پیشگیری از استعمال مواد مخدر به ۷۴ هزار تن که استعمال کنندۀ مواد مخدر یا در معرض خطر استعمال آن بودند رسیدگی کرده است.

یو ان او دی سی نوشت:« ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را جوانان زیر سن ۲۵ سال تشکیل می‌دهند که به همین دلیل در جهان جوان‌ترین و سریع‌ترین جمعیت استعمال کنندگان مواد مخدر را دارد که تلاش برای پیشگیری از آن بسیار مهم است.»

این گزارش افزود:« به دلیل دهه‌ها جنگ و بی‌ثباتی، بسیاری از افغانان در برابر بیماری‌های مختلف روحی – روانی از جمله اضطراب و افسردگی آسیب‌پذیراند که این از دلایل عمدۀ شروع استفاده از مواد مخدر است.»

بر اساس اعلام نهادهای امدادرسان، جنگ‌ درازمدت، بیکاری و دسترسی آسان به مواد مخدر از دلایل عمدۀ اعتیاد به مواد مخدر در افغانستان به شمار می‌رود.

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع:خبرگزاری فارس 

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان