سقوط محبوبیت بایدن در پی نارضایتی آمریکایی‌ها از تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل

بایدن

 نیویورک – ایرنا- محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس نظرسنجی جدید  خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس، در این ماه کاهش یافته و به سطح  مشابه در ماه  آوریل رسیده است که این امر نگرانی‌ها در مورد پیشنهاد دموکرات‌ها برای انتخاب مجدد بایدن در سال آینده را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج این نظر سنجی دو روزه که روز شنبه به پایان رسید و روز سه شنبه منتشر شد، فقط ۳۹ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند که مشابه آمار ماه آوریل است. میزان رضایت از بایدن در ماه اکتبر ۴۰ درصد و در ماه سپتامبر ۴۲ درصد بود. این نظرسنجی حدود سه درصد خطا داشت.

انتظار می‌رود که بایدن در نوامبر ۲۰۲۴ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز نامزد جمهوری‌خواهان، در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کند. سایر نظرسنجی‌های اخیر به رقابت نزدیک بین این دو اشاره کرده‌اند.

در نظرسنجی رویترز، سهم شرکت کنندگان که «جنگ و درگیری‌های خارجی» را مشکل شماره ۱ آمریکا ارزیابی کرده اند از ۴ درصد در ماه اکتبر به ۸ درصد در ماه نوامبر افزایش یافت که نشانه‌ای از افزایش نارضایتی مردم آمریکا از تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین است.

این بالاترین میزان نگرانی در مورد جنگ از آوریل ۲۰۲۲ در آمریکا است. در آن زمان ۹ درصد از شرکت کنندگان «جنگ و درگیری‌های خارجی» را به عنوان نگرانی اصلی خود در ماه های اولیه جنگ روسیه و اوکراین بیان کردند.

اما بر اساس این نظر سنجی ۲۰ درصد از مردم آمریکا اعلام کردند که اقتصاد مهمترین نگرانی آنها است. همچنین ۹ درصد به جرم و ۷ درصد به محیط زیست به عنوان مهمترین نگرانی های خود اشاره کردند.

محبوبیت عمومی بایدن از ماه اوت ۲۰۲۱ تاکنون کمتر از ۵۰ درصد بوده است و سطح محبوبیت وی در این ماه نزدیک به پایین ترین سطوح رضایت مندی از عملکرد بایدن یعنی ۳۶ درصد است که در اواسط سال ۲۰۲۲ مشاهده شد.

در نظرسنجی رویترز/ایپسوس یک هزار و ۱۹ نفر در سطح آمریکا شرکت کردند.

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را در سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان