واکنش کاخ سفید به پیشنهاد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا

کاخ سفید پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده مبنی بر بازگرداندن فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا را تقبیح کرد.

کاخ سفید پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده مبنی بر بازگرداندن فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا را تقبیح کرد.

اندرو بتس، سخنگوی قصر سفید در بیانیه‌ای گفت: نیاز به گردهم آمدن علیه نفرت فاسد اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است، زیرا مسلمانان امریکایی و امریکایی‌های عرب به گونهٔ فزاینده‌ای خود را هدف هتک حرمت و خشونت‌های هولناک می‌یابند.

ترامپ اخیراً پیشنهاد کرده که باید فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده بازگردانده شود. او گفته است که اگر برنده انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شد، تمام این ممنوعیت‌ها را دوباره اجرایی خواهد کرد.

وی در سال ۲۰۱۷ با صدور فرمانی ورود شهروندان هفت کشور اسلامی – عراق، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن – را به ایالات متحده منع کرد.

ترامپ گفته بود که ممنوعیت سفر بر برخی از کشورها یک ضرورت است تا به گفتۀ وی جلو ورود تندروان و دهشت افگنان به ایالات متحده گرفته شود.

سخنگوی قصر سفید گفت که جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، این ممنوعیت را در سال ۲۰۲۰ لغو کرد و آن را افزایش اسلام هراسی و «بیماری مهلک» خواند.

در بیانیهٔ قصر سفید آمده است که رییس جمهور بایدن اقدامات بی‌پیشینه‌ای را علیه اسلام هراسی انجام داده و اقدامات بیشتری را نیز انجام خواهد داد.

 

 

 

اخرین اخبار مربوط به افغانستان و بین الملل را از سایت خبری اتحادنیوز دنبال کنید

منبع

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان