شرکت مربوط به شاه سابق افغانستان برنده جایزه نمایشگاه موتر امریکا شد

شرکت مربوط به شاه سابق افغانستان برنده جایزه نمایشگاه موتر امریکا شد

 

مرسدس بنز متعلق شرکتی متعلق به محمد ظاهرشاه پادشاه سابق افغانستان، برنده جایزه برتر یک نمایشگاه موتر در امریکا شد.
مد ظاهرشاه پادشاه سابق افغانستان، برنده جایزه برتر یک نمایشگاه موتر در امریکا شد.

نمایشگاه پبل‌ بیچ کانکورز دالیگانس اعلام کرد که مرسدس بنز متعلق به محمدظاهر، شاه سابق افغانستان جایزه برتر امسال این نمایشگاه موترهای قدیمی را به دست آورد.

این موتر بنز محصول سال 1937 است که ظاهرشاه در همان سال آن را سفارش داده بود. این نمایشگاه در بیانیه خود در این مورد نوشته است که تنها سه نمونه از این موتر مدل “540‌کی اسپیشل روداستار” در جهان باقی مانده‌است. مجله اختصاصی موتر “کاراسکوپس در گزارشی نوشته که این موتر، در سپتمبر 1937 به دست پادشاه سابق افغانستان رسید و سپس او در سال 1950 این موتر را به دامادش در بریتانیا هدیه داد.

برپایه این گزارش، در سال 1953 مرسدس بنز محمد ظاهرشاه را یک کلکسیونر امریکایی خرید و به دنبال آن، تاکنون پنج بار خرید و فروش شده‌است. این موتر پارسال به قیمت 9.9 میلیون از سوی یک کلکسیونر امریکایی به نام جیم پترسون خریده و به نمایشگاه پبل بیچ کانکورز دلیگانس معرفی شد.

رئيس این نمایشگاه گفت که مرسدس بنز شاه سابق افغانستان، با خطوط گسترده و سبک خود، “قدرت را توازن می‌بخشد” و تاریخچه‌اش منحصر به فرد است.

پبل بیچ کانکورز دلیگانس یک نمایشگاه موترهای قدیمی به ویژه از دوران پیش از جنگ جهانی است که از سال 1950 به این‌سو، هر سال در ماه آگیست در کالیفرنیای امریکا برگزار می‌شود. محمدظاهرشاه بین سال‌های 1316 تا 1352 پادشاه افغانستان بود.

اخبار بیشتر

شبکه های مجازی

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان