حمایت مالی دولت فرانسه از مهاجران افغان در ایران و پاکستان

حمایت مالی دولت فرانسه از مهاجران افغان در ایران و پاکستان

دولت فرانسه اعلام کرده‌است که بالغ به ۳ ملیون یورو را برای حمایت از مهاجران آسیب‌پذیر افغان در ایران و پاکستان اختصاص می‌دهد. این مبلغ از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) برای حمایت از آسیب‌پذیرترین مهاجران و جامعۀ میزبان به مصرف خواهد رسید.

گفته شده‌است که ۲ ملیون از این مبلغ در پاکستان و ۱ میلون آن در ایران به مصرف خواهد رسید. دولت فرانسه تاکید داشته است که بودجۀ مذکور با تمرکز ویژه بر زنان، بهداشت و اموزش و پرورش مهاجران افغان به مصرف می‌رسد.

دولت فرانسه در سال ۲۰۲۲ نیز حمایت مالی ۱ ملیون یورویی از مهاجران افغان در ایران داشته که برای نجات جان آن‌ها، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و خدمات حفاظتی به مصرف رسیده‌است.

در همین حال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از دولت فرانسه برای «حمایت بی‌دریغ و رسیدگی به یکی از پایدارترین بحران‌های پناهندگی» قدردانی کرده و به اهمیت همبستگی ملل جهان برای حل مسایل مهاجرت تاکید کرده‌است.

نیکلاس روش، سفیر فرانسه در ایران گفت: «ما با مشارکت فعال در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، برای دومین سال متوالی متعهد به حمایت از مردم افغانستان هستیم که پس از سقوط دولت در در آن کشور، به کشورهای همسایه به ویژه ایران پناه آورده‌اند.»

همچنان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید که فرانسه به عنون یکی از ۱۰ حامی اصلی این کمیساریا، همواره برای رسیدگی به بحران‌های نوظهور و مواقع کمبود بودجه، انعطاف قابل توجهی نشان داده‌است.

این در حال است که ۹.۲ ملیون مهاجر افغان در ایران و پاکستان به سر می‌برند و از این میان ۲.۳ ملیون تن در بخش مهاجرتی سازمان ملل ثبت شده‌اند. بسیاری از این مهاجران افغان، کشورشان را به دلیل ناامنی، بی‌ثباتی و فقر و بیکاری ترک کرده‌اند.

از سویی هم نیکلاس گالی، سفیر فرانسه در پاکستان می‌گوید: «حمایت ما نشانه‌یی از همبستگی و قدردانی از چهار دهه مهمان‌نوازی دولت و مردم پاکستان از مهاجران افغان است.»

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید که متعهد به حمایت از ملیون‌ها مهاجر افغان و کشورهای همسایه و میزبان آن‌ها است. همچنان حمایت مالی دولت فرانسه به ما اطمینان می‌دهد که نه‌تنها حمایت از مهاجران و کشورهای میزبان می‌تواند ادامه یابد که در سال‌های آینده گسترش نیز، خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

سازمان‌های ایروپول و اینترپول یک شبکۀ قاچاق مهاجران را متلاشی کردند

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حسن صانعی با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب برگزار شد

شبکه های اجتماعی

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان