تحت چه شرایطی بودجه دفاعی آمریکا کاهش خواهد یافت؟!/ گزارش اسپوتنیک

دیوید تی.پاین افسر سابق ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید که اتخاذ نوعی سیاست خارجی مسالمت‌آمیز و صلح‌طلبانه که به دنبال تطبیق با دشمنان بالقوه کشور است، بهترین گزینه برای ایالات متحده آمریکا می‌تواند باشد. این سیاست به واشنگتن اجازه خواهد داد با یک بودجه دفاعی محدودتر از امنیت ملی خود محافظت کند و در عین حال نگران تامین هزینه‌های قدرت‌نمایی و عملیات تهاجمی در خارج از کشور نباشد.

دیوید تی پاین به اسپوتنیک می‌گوید که هیچ دلیلی برای غم و اندوه در مورد آسیب‌های وارده به هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در نتیجه افزایش سقف بدهی آمریکا وجود ندارد.

پاین می‌گوید: «این اصلاً مهم نیست که آمریکا قرار است چقدر برای دفاع هزینه کند. بلکه این مهم است که چگونه آن را خرج خواهد کرد. بودجه دفاعی آمریکا باید بر روی دفاع استراتژیک و هسته‌ای متمرکز شود، نه قدرت‌نمایی تهاجمی متعارف در خارج از کشور. در واقع آمریکا باید به سیاست خارجی غیرمداخله‌گرایانه‌تری مانند سیاستی که قبل از جنگ جهانی دوم داشت بازگردد».

علاوه بر این پاین به تأکید می‌گوید که «ایالات متحده می‌تواند با بودجه‌ای به مراتب کمتر هم از امنیت ملی خود محافظت کند. در واقع واشنگتن به جای اینکه سالانه 886 میلیارد دلار برای دفاع هزینه کند، می‌تواند با ارقام کمتری به این هدف دست یابد، البته در صورتی که سیاست شکست‌خورده هژمونی لیبرال را کنار گذاشته و یک توافقنامه امنیتی متقابل- شامل خروج نیروهای آمریکایی از شرق اروپا و بازگرداندن وضعیت به شرایط قبل از نشست ورشو در سال 2016- با مسکو امضا کند ».

بیشتر بخوانید

رویدادهای مهم جهان